lørdag den 2. maj 2009

Påskefrokost? Hvem dig? Neeeej.

Ja, jeg blev simpelthen dis-inviteret til den påskefrokost hos de dumme små 1.g'ere, lige omkring 6 timer før jeg burde være der. altså to timer efter, jeg havde købt alkohol, sodavand og en lille gave til værtinden som tak for at vi måtte komme. Crap Damn it, altså.
Så i stedet har jeg brugt min aften på at se DR 2 tema om nazister, og altså, er der noget der kan gøre mig rigtig, rigtig vred, så er det folk der er racister og nazister. Jeg synes det er begyndt at være et menneske i denne tid, som er tolerant over for alle religioner og hudfarver, for alle mennesker har efterhånden et eller andet imod et eller andet folkefærd. For eksempel var jeg på arbejde forleden dag, jeg arbejder i en antik forretning, og der kom der så en mørkglødet mand ind, lige da vi skulle til at lukke. Den ene af de to gamler damer som jeg arbejder sammen med blev inde i butikken, da jeg gik udenfor sammen med den anden gamle dame, for at bære tingene ind. Og da vi trådte ud af døren mumlede hun: 'Ad. en tyrker!' til sig selv. Jeg blev så vred, at ord slet ikke kan begynde at beskrive det. Derudover viste det sig, at han var fra Spanien, og så var hun pludselig helt anderledes overfor ham. Hvad går det ud på??!
Ligeledes, da jeg i torsdag skulle ind til Magasin, for at købe mine Acne sko, var der i den ene kupé tegnet store Swastika-tegn på nogle af sæderne, med sort sprittusch. Jeg mistede besindelsen og måtte stige af toget, og vente på det næste.
Og her forleden kom jeg så i tanke om noget min far engang sagde, som jeg har hæftet mig meget ved siden. Jeg gik med afviser, så jeg må have været 13 år gammel, så det er altså fire år siden. Min far og jeg gik med aviser sammen om lørdagen, både fordi det var hurtigere og fordi det var rigtig hyggeligt at gå og snakke med hinanden der tidligt om morgenen, hvor butikkerne havde lukket og folket sov i deres senge, og så giv vi nede ved havnen og gik over en fodgængerovergang, hvor der sad et klistermærke på en lygtepæl. På klistermærket var der et hagekors og et eller andet slagord nedenunder. Helt uden at tænke to gange over det, gik jeg hen og pillede klistermærket af. Da vi kom hjem sagde min far til min bror "Der var klistermærker med hagekors nede på stationen idag. Maria pillede dem af. Du burde være stolt af din søster."
Jeg havde virkelig slet ikke tænkt over hvad jeg gjorde, at jeg på en svag måde udsendte et politisk signal, jeg syntes bare det var forkert at 'discriminate against' andre folk, bare fordi de ikke var ligesom en selv.
Men det var så bare lidt munddiarré fra min side af. Jeg har tænkt mig at begynde på noget nyt. Jeg har tænkt mig at i hvertfald én gang om ugen fortælle en "hemmelighed" om mig selv. Altså en ting som man gerne vil vide, men som man ikke ved. I ved.. (: Og jeg starter imorgen med at fortælle noget om en dør.

Nu vil jeg gå ind og se The Mighty Boosh igen og måske male lidt med akvarel. Catch y'all on the flipside!
MW

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Uh, UH!