fredag den 13. november 2009

Efteraber.

Jeg har lige opdaget Tinas ting. Jeg er langsom, I know. Men der fandt jeg det her sjove musikalske spørgeskema. Og så kunne jeg ikke nære mig..

Kommer du fra et hjem med klaver?
Nej. Jeg kommer fra et hjem med et keyboard. Det var ligesom hvad vi kunne.

Spiller du selv et instrument? Altså, en gang kunne jeg spille lidt guitar, og jeg praler stadig af at jeg kan spille "Et barn er født i Bethlehem" på keyboard.

Synger du i badet? Ikke i badet faktisk. Jeg synger helst kun hvis der er musik til.

Har du nogensinde drømt om at blive musiker? Ja, det har jeg vel egentlig. Men det skifter hele tiden hvilket instrument. Engang var det xylofon (Jeg var SÅ sej i folkeskolen), senere klaver, så guitar og nu kunne jeg godt tænke mig at kunne spille trommer.

Hvad betyder musik for dig? Musik betyder kærlighed.

Hvor meget fylder din musiksamling? Ikke så meget faktisk. Kun sølle 1,6 dag i mit iTunes bibliotek. Jeg er nemlig virkelig dårlig til at købe CD'er som sådan, så jeg køber kun enkeltnumre sådan engang imellem. Til gengæld fylder min LP-samling en god del.

Hvad er din yndlingsplade? Den er svær.. Det må være noget Beatles. Det må det altså. Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band eller A Hard Days Night.

Hvad er den mest pinlige plade, du har stående i pladesamlingen? Altså, igen, jeg tror jeg ejer sådan.. fire CD'er. Alle pinlige. Men det må næsten være Cartoons der vinder.

Hvilken sang ville du vælge på en karaokebar? Det ved jeg sgu ikke. En uden høje toner at all. Jeg vil gerne gå derfra med bare lidt selvrespekt.

Hvilken sang forbinder du med den første forelskelse? Altså, sådan rigtig for alvor forelskelse.. Det må være Can't by me love. Men min første "forelskelse" .. Det må være Æblemand.


Hvad hører du helst søndag morgen? Noget stille og roligt. Evt. Coldplay eller Oren Lavie..

Hvilke(n) sang(e) får dig stensikkert på dansegulvet? MC Hammer - U can't touch this! Ligemeget hvor jeg er til en fest, hvis jeg hører den, så løber jeg hen til dansegulvet. Og så Christina Aguilera - Dirrty fordi den ligesom påkræver skankydans. Og jeg er en stor fan af skankydans.

Hvad er den første sang, du kan huske? D-A-D - Bad Craziness. Den vuggede min far mig i søvn til det første stykke a mit liv, så den sidder et eller andet sted i min erindring. Men ellers må jeg igen tilstå og sige Cartoons.. Witchdoctor.

Hvilken sang kan få tårerne frem i øjnene på dig? Blink 182 - I miss U, er altid en sikker vinder. Jeg kan ikke beskrive hvorfor, men den får mig hver gang. For nylig har Fix You også været ret god til det.

Hvilken musik skal spilles til din begravelse? Det ved jeg ikke, og det vil jeg egentlig helst heller ikke tænke over.

Har du været i operaen? Nein.

Har du været på festival? Heller nein. Men det vil jeg til gengæld rigtig gerne.

Hvad har været din bedste koncertoplevelse? Åha. Den er svær. Jeg har ikke været til så pokkers mange koncerter. Men jeg tror alligevel jeg vil sige Outlandish en gang i 8-9. klasse. Det var min første rigtige koncert og jeg var der med en af mine allerbedste veninder og vi stod helt oppe foran.

Hvis du skulle date en musiker, hvem skulle det så være?
Faris Badwan! There's not a doubt in my mind. Jeg synes han er åh så hot.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Uh, UH!